Nyt olen todistetusti myös nähnyt, että Leafini akkuun menee ainakin 20kWh energiaa. Tuo, että SOC on 97,3% tarkoittanee, että akkuun menee vielä sellaiset 0,55kWh. Jos tuota vertaa uuden akun 21,3kWh lukemaan, niin ollaan 96,5% tuntumassa. Vaikka Leaf Spy sanookin omalla laskukaavallaan 90,91%
Tänään ajelin vain TTY:lle ja takaisin kotiin. Aamulla nollasin trippimittarin ja sain keski kulutukseksi 13,1kWh/100km. Takaisin tulin Saarenmaantietä ja kulutus olikin alhaisempi, 9,8kWh/100km. Aamun menomatka oli 25,5km ja illan paluu 27,7km. Ai niin, siirsinhän auton TTY:n latauspaikalle kokeeksi joten se 900m hiukan muuttaa myös paluun lukemaa. 3,3kW meni siis menomatkalla ja paluumatkalla meni 2,7kW. Auton mittari näytti 130km rangeksi TTY:n pihassa, Rantakoivistossa se näytti 136km ja kotipihassa 127km. Päivän keskikulutus jäi lopulta 11,6kWh/100km lukemaan.
Hauska nähdä tällainen range lukema 24kWh: Leafissa. Mutta tuo lienee laskettu edellisen keskikulutuksen mukaan. Tai ainakin 20kW / 11,6kWh/km antaa lähelle 173km tulokseksi.
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoistaHienoa kuulla että jollain on tuo Accelev laturi. Mun Ioniq pystyisi siitä kai ottamaan 6kw. Millaisia kokemuksia tähän mennessä laturista? Kuumeneeko boxi kuinka käytössä?
VastaaPoistaOho, tänne onkin tullut kommenttia ihan huomaamatta.
VastaaPoistaTuon oma mittari on näyttänyt kesällä n.50C asteen lämpöä, mutta silloin siihen mustaan koteloon paistoi myös suoraan aurinko. Tosin latauskaan ei ole kuin sen 3,7kW maksimissaan minulla.