keskiviikko 20. maaliskuuta 2019

Ensi tuntumat Car Rover lataussäätimestä




 Tänään sain sen kiinan ihmeen amerikkalaisille. Eli sen Car Rover lataussäätimen josta muutama päivä sitten kirjoitelin. Paketti saapui DHL kuriirilla ja siksi oli näinkin nopea liikkumaan. Yllätyksekseni laturi tuli kohtalaisen siistissä salkussa.









 Verkkovirtajohto oli rakennettu paremmin kuin uskalsin toivoakaan. Säätimeen menee lyhyt 3x2,5mm2 kaapeli jonka toisessa päässä oli se ammerikkalaisten 240 liitin. Tuohon sitten oli adapteri jolla saataisiin se 120V käyttöön. Onnekseni tuo isompi liitin oli irroitettavissa ruuvikiinnitteisenä. Vaihdoin tuohon pikapikaa kokeeksi suko koskettimen ja testasin miten pelaa.


















 Yllättäen laite näyttää latausvirran ja siitähän voi jo jotain päätellä. Kokeilin 16A, 20A ja 10A virtoja ja 16A asetuksella ja tuolla lataustasolla virtamittari näytti 13- 15A latausvirtaa. Meillä tosin on tähän aikaan hiukan korkea jännite. Kokeilin 20A asetusta josko saisi täydet 16A käyttöön. No kerran se 16A vilahti näytössä... 10A asetuksella mittari näytti 8-9A lukemia. Pitää vielä Leaf Spyn kanssa vähän seurailla miten käyttäytyy. Harmittavan nopeasti laitteen sisäinen lämpötila oman mittarinsa mukaan tuntui nousevan. Lyhyen testijakson aikana lämpö nousi jo 30C asteen tuntumaan. Ensimmäiset pidemmät lataukset pitää vahtia tarkasti tuon kanssa. Ohjekirja sanoo, että 85C astetta on lämpö jossa suojaukset astuu voimaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti