perjantai 15. maaliskuuta 2019

Accelev mittauksia

 Sain aikaiseksi tänään mitata vihdoin millä hyötysuhteella Accelev ruokkii autoa.
Accelev imee seinästä juuri nyt 395,2V puolelta 9,4A joten teho on n.3715W. Autoon menee 247V ja 14,6A joten teho on 3606W. Tähän tarkoittaa, että muunnokseen menee 109W. Tämä myös tarkoittaa sellaista 97% hyötysuhdetta. Tuosta 3606W tehosta auto saa suunnilleen 3400W eli hyötysuhde on 94% luokkaa. Nuo yhteen laskettuna häviöitä siis on ilmeisesti sellaiset 9% - 10% luokkaa Accelevin kanssa. Pitää mitata myös yhden vaiheen vehkeen kanssa paljonko sen kanssa hukkuu energiaa matkalle. Joka tapauksessa Accelev siis kuormittaa 9,4A tuolta 400V pääjännitteestä joka siis tarkoittaa 16,15A kuormaa jos olisi 230 vaiheesta. Eli suunnilleen 8,08A kuormittaa siis kahta 230V vaihetta.

 Edit:
Jos jännite on sen 400V ja virta olisi sen 9,4A voisi tuosta ilmeisesti laskea virraksi 230V tilanteessa arvon 16.28A. Tämä siis saadaan kun tuo 9,4A kerrotaan neliöjuuri kolmella Eli luvulla n.1,732. Tai sitten taas menee pieleen ajatukset =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti