keskiviikko 18. heinäkuuta 2018

Huomioita 2

- Leaf Spy pro:ssa ainakin minun autossa pitää valita alternative method renkaiden paineiden mittaukseen, että toimii.
- Leaf manager ohjelman widget toimii hyvin ja sen AC on, on monta kertaa nopeampi kuin käyttää Nissanin ConnectEV:tä. Syystä, että Nissanin ohjelma käynnistyessään odotuttaa ja kun vaihdetaan ilmastointi välilehdelle, odotetaan taas, ja seuraava odotus tulee siitä kun painat ilmastoinnin päälle. Widgetistä painamalla AC on, kestää toki hetken mutta sen hetken jälkeen AC on päällä.
- Ilmastoinnin etäkäynnistys on mainio juttu. Ainakin näin helteillä riittää kun painaa muutama minuuttia ennen saapumista autolle AC:n päälle ja autossa on jo verrattain viileää. Pakkasilla lienee vieläkin mukavampi ominaisuus.
- Keskikulutusmittaus ottaa huomioon muunkin kulutuksen kuin vain moottorin ottaman sähkön. Tämän huomasin kun kuumana päivänä, AC:n ottaessa lähes 3kW, laittaessani auton rullaamaan vapaalla, kulutus mittarin palkki oli huomattavasti paksumpi kuin ilmastoinnin ollessa pois kytkettynä. (Ja näinä kuumina päivinä kun etäkäyttää ilmastointia, lisääntyy kulutuslukema. Tästä en ole aivan 100% varma. Mutta tänään mielestäni pysäköin auton 10.9kWh/100km lukemallisena ja kun lähdin oli mittarissa 11,1kWh/100km lukema.)
- Lataamisen aloittaminen heti kun saapuu laturille, ja täyteen on näköjään edullisempaa akun SOH arvolle kuin ajastaminen ja 80% lataukset. Pikalataukset tuntuvat nostavan SOH arvoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti