lauantai 4. huhtikuuta 2020

Leaf sai kaverin.

 Tänään kävimme kirjoittamassa paperit alle ja vaimosta tuli onnellinen käytetyn Mitsun omistaja. Toisin sanoen Outlander PHEV seisoo juuri nyt katoksessa latauksessa ja Leaf omalla paikallaan niin ikään latauksessa. Siirtelin Leafin latauksen vaiheeseen 3 ja jätin katoksen pistorasian vaiheelle 1. Tämä siksi, että jos käytän Accelevia, se ottaa sähkönsä vaiheilta 2 ja 3. Mm. pesukone on vaiheessa 2.
 Mitsu on mallia 2016, eli siinä ei ole valitettavasti "EV" -nappia. Jolla auton siis saisi pakotettua puhtaaseen sähköajoon. Tämä ominaisuus löytyy vuosimallista 2017 eteenpäin. "Säästimme" kuitenkin hankintakustannuksissa n. 9k€ kun otimme tuon vuotta vanhemman auton. Tilasin sitten EVTUN firmasta PHEVbox nimisen tuotteen alle 260€ hintaan, jolla luvataan, että auton ECO-mode nappi muuttuu EV -napiksi. Autossa on sähkövastus lämmitystä varten, sen olen varmistanut jo.
 Akku vaikuttaisi olevan kohtalaisessa kunnossa, sillä sähkön voimalla pääsimme Kangasalta Ylöjärvelle. Vaimon työmatkat (yhteensä n.15km) tulevat menemään mukavasti sähköllä, useampikin reissu. Myös kauppareissut tuntuisi mahdollisilta, ainakin kesäisin (n.32km edestakaisin). Varsinkin jos lataa Prismalla kaupassa oleilun ajan.

 Kokemuksia PHEVboxista ja muusta lisää kun kokemuksia karttuu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti